2012. december 21., péntek

Világ vége

-Hmmmmm.
Nagyot szippantott a friss téli levegőbe. Úgy vélte, kifejezetten szép ez a mai nap. 
Mindent fehér "lepel" fedett, a madarak csicseregtek, a Nap sugarai pedig úgy törtek utat maguknak a földön csillogó hótakaró felé ahogy a legnagyobb írók tudják csak megfelelően és élethűen leírni azt, magyarul, szép látványt nyújtott a dolog. 
Ő továbbra is a dérrel borított padon üldögélt. Bár nem volt túlöltözve (csak egy fekete színű csuklyás fürdőköpeny szerű valami volt rajta (Igen, mikor elindult biztos, hogy nem látta az anyukája, hogy öltözködött fel s ment ki a hidegbe)) de nem látszódott rajta, hogy fázna. 
A pad mellé letámasztott mezőgazdasági eszközén megcsillant a nap fénye, s várt. 
Tik-tak-tik-tak.
Az órájára pillantott.
-Ejj, már megint késik. Legutóbb is késett...
Fiatal pár sétált el mellette. Ő rájuk pillantott. Bár arcát a csuklya árnyéka fedte, de valahogy mintha tudni lehetett volna, hogy arcán enyhén gonosz vigyor jelent meg. Majd lelkesen elkezdte fütyülni a Green Day-től a Haha, You're dead című számot. 
És akkor megjelent a távolban rég várt barát. 
Öles léptekkel haladt felé. Lábán torna cipő, ruházatát koptatott sötét kék farmer, halszálka mintás kabát tette ki. Haja a legújabb és legmenőbb divat szerint belőve, szemeit napszemüveg óvta a káros sugaraktól.
Sugárzott belőle az önbizalom és az erő. Ha az ember ránézett látszott rajta, hogy igen, ha ő egyszer felemeli a hangját, igen ha ő egyszer kinyitja a száját,és igen ha ő egyszer az asztalra csap és cselekvésre szánja el magát akkor ott nagy dolgok fognak történni, és új dolgok fognak születni! 
-Üdv Vévé! 
-Szeva Kaszi! 
VéVé és Kaszi. Persze csak a haveroknak. Amúgy az anyakönyvük szerint Világ Vége és Halál, vagy a második nevén, Kaszás. 
-Mi újság Kaszi??? Hogy, vagy mostanság??? Család meg van???
-Köszi szépen, minden rendben igazság szerint. Bár egyik nap elvitte a sípcsontomat a kutya...Rohadt kis dög, még kölyök aztán mindent megrág. Még nem tudja, hogy a gazdit nem kéne. A család meg van, fiam cseperedik. Ügyes kis kölyök. Már egészen jó a beszélőkéje, szerintem nagy jövő előtt áll. Nem lesznek gondja úgy érzem a "kuncsaftokkal". Karácsonyra kap egy sarlót, a kasza még túl nagy lenne neki. Feleségem is jól van szerencsére. Meg az anyós is...hjaaaj...Mostanában azzal cseszeget feszt, hogy túl sovány vagyok, mindig azt kérdezi, hogy "Eszel Te rendesen édes fiam, hisz tiszta csont és bőr vagy!" Nem tudja felfogni, hogy modell voltam és egyszerűen hozzászoktam ahhoz, hogy ne legyek testes. Hjaaaj, kikészít, én mondom, kikészít. De nem panaszkodom mert amúgy tényleg megvagyunk. (Bizony a Halálnak is van családja. Sokan utálják és irtóznak tőle. A pokolba kívánják és szidják, hogy miért pont őt vitte el...Közben elfelejtik az emberek, hogy ő csak a munkáját végzi. Nem unalomból viszi el a lelkeket. Ő is csak egy báb akit irányítanak. Majdnem olyan mint egy ember. Családja van, dolgozik, kedden és csütörtökön a haverokkal focizni jár, vasárnap pedig tenisz edzései vannak. Szeret a természetben barangolni és szereti a death metal-t. Bár nem néznénk ki belőle, James Blunt ment az esküvőjén és képes akár Kasza Tibi érzelmes pop balladáira elérzékenyülni.) 
-Örülök akkor ha minden oké. Az anyósok meg már csak ilyenek. 
-Ez igaz. És Veled mi újság, VéVé???
-Én sem panaszkodhatom. Bár az utóbbi időben nem volt sok munkám de azért megvagyok. 
-No de akkor ne is fecséreljük tovább az időnket. Belevágunk???
-Hááát, azt mondod eljött az ideje???
-Szerintem el, VéVé! Mindig kell egy ősrobbanás vagy valami nagy meteor, hogy kicsit átrendeződjenek a dolgok s valami új és még jobb kezdje meg életét. 
-Ez igaz! Nem mondasz butaságot barátom. De így belegondolva...
-Hmmm, azt mondod, hogy még nem jött el a világ vége ideje??? 
-Szerintem nem, Kaszi! 
-Miért mondod ezt?!? De hisz a férfiak egyre nőiesebbek s úgy öltözködnek mint Lakatos Márk. A másik csoportjuk meg melegítőben megy az utcára. A nők egyre férfiasabbak, úgy beszélnek mint a kocsis, nem tudnak főzni, és annyit isznak mint egy férfi. Justin Bieber ünnepelt tini sztár, Király L. Norbi meg harmadik lett egy tehetségkutatón. Ha Neked ez nem elég egy világ végéhez akkor azt mondom nem ismerlek és rossz érték rendszerrel rendelkezel. 
-Jó igaz, amiket mondtál már magukban felérnek egy csapással, világ végével. De valahogy...valahogy látom még a fényt. Úgy érzem van remény! Az emberek még nem vesztek el. Nem beszélve Termiről. Találkoztál vele mostanság???
-Természettel??? Nem, már elég rég futottunk össze.
-Az a helyzet, hogy elég emberbarát lett a srác. Azt mondja, hogy ő majd mindent megold. Ameddig látja, hogy van bennük lehetőség addig nem kell világ vége szerinte. Viszont ha elvetik a sulykot akkor jól besz*ratja őket, bedobja a már-már klasszikus "pár fajt kihalasztunk aztán bef*snak" taktikát s ezzel el fogja érni azt, hogy az emberek gondolkozzanak s rájöjjenek, hogy nem a legjobb úton haladnak. Úgyhogy ő szerinte nem kell világ vége. 
-Akkor nem lesz???
-Hát, ha ő dolgozni akar akkor dolgozzon. Engem nem zavar. Plusz, tényleg nincs még minden veszve. Jó példa a magyar emberek közlekedési kultúrája. Úgy látom valamicskét javult az elmúlt években. Már nincs annyi anyázás az utakon, a zebráknál pedig kifejezett fejlődés megy végbe! Egyre több autóst látok aki megáll és szépen megvárja, hogy áthaladjon a gyalogos az átkelőn. És a gyalogosok mind ezt megköszönik! A legcoolabb arcok persze egy laza "like"-kal jutalmazzák a sofőrt, a többi uncsi arc csak int, de legalább int! Igaz, ez apró dolog de aki a kicsit nem becsüli...És nem beszélve arról, hogy azért a Földön még sok-sok okos ember él aki tényleg gondolkodik és cselekszik, tesz azért, hogy szebb legyen a jövő nem csak élnek egyik napról a másikra. Úgyhogy azt mondom, még nincs minden veszve. 
-Hmmm...Nem mondasz butaságot. Kétségtelen, hogy járnak még olyanok a Földön akikkel kifejezetten kicseszés lenne a világ vége, plusz tőlük akkor elvennénk a lehetőséget, hogy megváltsák a világot! 
-Jól beszélsz barátom, jól beszélsz! 
-Köszi VéVé. Be kell vallanom annyira nem is volt sok kedvem most a világ végesdihez. Mit mondjak??? Úgy érzem lett volna benne pár túl órám. Túl órázni pedig nem szeretek. 
-Hát igen, ki szeret??? Nekem sem lett volna ez egyszerű feladat, plusz mondom, ugye az utóbbi időben nem volt sok munkám úgyhogy vissza kellett volna rázódnom a dolgokba. 
-Az biztos. De a túlóráknál akkor sincs rosszabb. Jaaaj, de a "lázadók". Egy-egy repülőgép balesetnél mindig akad egy aki nem akar belépni a fénybe. Vagy az van, hogy rájön, hogy meghalt és ő nem akar belépni a fénybe. Nők általában a méretét kritizálják, meg, hogy túl fényes, meg miért nincs az alagút végén valami díszfüggöny, vagy olyan bisz-basz ami lóg azt elakadsz benne...Az alagútban sétálva kitalálják általában, hogy kellene pár kis lámpácska oldalra hangulatvilágításnak és akkor már a falát is át lehetne valami világosabb, vidámabb színre festeni. A másik rész meg fél tőle, hogy mi várja ott. S persze vannak azok akik kész felvilágosítást akarnak, hogy hova jutnak. Megmondom az igazat semmi kedvem nem lenne most játszani a pszichológust, hogy "a fény a barátunk, légy erős, lépj be hát" de, hogy idegen vezető sem leszek az biztos. A belső építészetről meg ne is beszéljünk, nem fogok dekorálni. Alagút meg fény oszt kész! Ennyi!
-Látom akkor megvannak a kaszás szakma "szépségei". (hangos nevetés) 
-Hát meg, de ez van. No mindegy is, akkor lényeg a lényeg, napolunk???
-Napoljunk. 
-Akkor napolunk. 
-Jól van, ezt megbeszéltük. 
-Figyu VéVé, amúgy meghívhatlak hozzánk egy ebédre??? Utána meg akár felavathatnánk az új ping-pong asztalunkat! 
-Jól hangzik, nem ellenkezem. 
-Okés, akkor írok az új érintőképernyős telómról face-en a feleségemnek, hogy kezdheti az ebéd készítését mert lassan megyünk. Viszont előtte szerintem még üljünk be valahova meginni egy sört. Oks???
-Persze, de csak akkor ha én fizetek, Kaszi.
-Hát, legyen. Egye penész. 

26 megjegyzés:

  1. Látom a világ vége megihletett. :D Kreatív sztori, igazán tetszik. :) Még sok-sok ilyet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy picikét. :D Örülök, hogy bejött, de nem ígérhetek semmit. :) Mr. Ihlet vagy benéz hozzám, vagy otthon marad. :D

      Törlés
    2. :D Mr. Ihlet már csak ilyen hóbortos fickó. :D
      Amúgy köszi, hogy kitetted a blogomat. :)

      Törlés
    3. Igen, Mr. Ihlet sajna nem az a valaki akit csak úgy meglehet invitálni a házadba. Rohadjon meg. :D
      Amúgy meg igazán nincs mit, a minőségi olvasmányoknak kint a helye! :)

      Törlés
  2. James Blunt ment az esküvőjén...kéééész xD Ha meg bulizik akkor a Halál a májra? :P

    VálaszTörlés
  3. Vagyok annyira beteg,mint te ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Háááááát. Jól van legye, egyszer van egy évben karácsony! :P :D

      Törlés
  4. Oké Lamazius...ezt a formád hozd még vagy jópárszor^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát Mr. Ihleten múlik de azért próbálkozom. :)

      Törlés
  5. Köszönöm a linket, el is olvastam. =) Meg a verseidet is azon a verses oldalon. Google a barátom. Ügyeske vagy, hátha Téged is szidhatnak majd egyszer az érettségiző diákok. :)
    Ami pedig ezt a sztorit illeti, én is elég jól viselnék egy Kaszi és VéVé kalandjai c. sorozatot. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elolvastad, annak még jobban, hogy tetszett is! ^^ Viszont nem lesz folytatása. Több oka is van, az egyik, hogy jelenleg a párossal nincs több ötletem. A másik pedig a fő ok. Terry Pratchett könyveit szeretem, olvasom is ezerrel. No már most kiderült számomra az utóbbi pár hónapban, hogy neki az egyik főszereplője a Halál...Bezony. És oké, hogy vannak ötleteim a Halállal, de ki tudja, lehet amit leírnék ő már azt elsütötte 15 évvel ezelőtt. Meg hát az én Halálom hasonlít az ő Halálára szóval nem tervezek folytatást mert tiszta lopásnak tűnne. :S
      Mikor írtam ezt meg megfogalmazódott bennem ez a sztori egyedinek tűnt, most tiszta csalónak, kis lopósnak gondolom magam. :S :D
      Úgyhogy nem lesz folytatás.
      És szégyelld össze magad, senki nem mondta, hogy keresgélhetsz a neten. :P

      Törlés
    2. Csak beírtam, hogy Lamazius, mert érdekelt, honnan jöhetett neked ez a név, de válasz helyett erre a verses oldalra leltem, hát most na. :D
      Egyébként lehet, hogy Terrynek van Halál karaktere, de azért nem lehet a Halált lestipistopizni. Pláne, ha csak a blogolvasóidat szórakoztatnád ezekkel a kis sztorikkal... Én amúgy nem is ismerem Terryt, szóval nem gondolnálak lopósnak. :D
      A Heri Kókler és az epeköve is úgy indul, hogy a Kaszás bekopog Kóklerék ajtaján, hogy jött elvinni őket, és sajnálja, de ő ebből él, úgyhogy ne akarjanak alkudozni. Na meg ott volt az a mese a Cartoon Networkön, a Billy és Mandy kalandjai a kaszással. Szóval én ezt nem tartanám koppintásnak. Ha meg úgy érzed, hasonló lenne a Te Halálod az övéhez, egy kicsit módosíts. Talán jobb lenne megalkudni, mint feledésben hagyni a témát, nem?

      Törlés
    3. A legegyszerűbb lett volna ha megkérdezel. :P Keresheted, hogy honnan jött, nem fogod meglelni mert én vontam össze két szót, s rómaisítottam el szóval...de azért sok sikert. :D
      Lehet, hogy Te nem gondolnál lopósnak, és rajtad kívül még sokan nem, de maga a tudat, hogy az vagyok, az bőven elég.
      És oké, hogy máshol is szerepel a Halál de az a baj, hogy én szeretem Terry barátunk humorát és írásait, s mivel ezzel tudok a legjobban azonosulni ezért szinte biztos, hogy az én Halálom egy Terry rajongónak tényleg csak egy egyszerű másolat lenne.
      Majd meglátjuk mi lesz, olvasom Terry munkásságait ezerrel, ha majd egyszer tényleg ismerni fogom eléggé a Kaszását, akkor eldöntöm mi legyen az enyémnek a sorsa. De köszi azért támogatást! :)

      Törlés
    4. Ja, arra már rájöttem, hogy saját gyártmányú név. Most viszont akkor megkérdezlek: melyik két szóból rajtad össze? :D Elég sok zius-ra végződő szó van...
      Jaj várjál... Elég ránéznem a valódi nevedre, és megvan a megfejtés. Buta, buta zen kertész! *tapsi-tapsi*

      Törlés
    5. :D
      Hát sok szó, pontosabban nevek pl. római nevek végződnek zius-ra vagy us-ra. :D
      De azért kérem a felvilágosítást, most akkor, hogy is raktad össze, mert én nem értelek. :P

      Törlés
  6. Akkor tévedtem?
    László = La
    Malcsik = ma
    +
    zius
    Gondoltam, ez a képlet. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz! Sőt, értékelem, hogy gondolkodtál és próbáltál valami logikát csempészni az egészbe, de azt kell, hogy mondjam, tévedsz. De azért szép volt! ^^

      Törlés
  7. Fene. :D
    Akkor hát? *törökülésbe helyezkedik, s várja a történetet*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No jól van, elmondom de csak azért mert ilyen szépen nézel s várod! ^^
      Hosszú a történet, így röviden és lényegre törően osztom meg.
      Vettem egy szót, biszlama (Vanuatu hivatalos nyelve) vettem egy másik szót, sziszvati (mely Szváziföld hivatalos nyelve, bár valahol így, valahol simán szvati-ként emlegetik). Biszlamának a végét, sziszvatinak az elejét csíptem le. Eredmény, Lamaszisz. Ez jó-jó, de mivel római vagyok, ezért elrómaisítottam. Tádáámmm, Lamazius.
      Ennyi a történet, ami most tényleg rövid lett. :D

      Törlés
    2. Mármint milyen értelemben vagy római? =o
      És Vanuatu és Szváziföld? Miért pont ők? Legalább közel lennének egymáshoz...
      (Ezután megpróbálok nem kérdezni többet - ennek ügyében.)

      Törlés
    3. Milyen értelemben vagyok római??? Hát ott születtem kérem szépen! ^^ *
      És miért pont Vanuatu meg Szváziföld??? Ennek van egy vicces története. :D
      Egy vicces s nem két mondatos története.
      Amúgy meg kérdezhetsz bátran, akár ezekkel kapcsolatosan is, nem kell aggódni, nem harapom le a füleid! ^^
      Nagyon szívesen kifejetem a dolgokat ha tényleg ennyire érdekel, de akkor azt mondom inkább kérek szépen egy elérhetőséget valami e-mail formájában s ott mehet a további mese délután. :)



      * Természetesen nem ott születtem

      Törlés
    4. Természetesen nem ott születtél? :D Annyira azért nem természetes. Persze természetellenesnek sem mondható...
      lionsdiary@gmail.com
      Köszönöm előre is. :)

      Törlés
    5. Azért Te sem vagy egyszerű az ilyen gondolatmenetekkel. :D
      Én köszönöm, fogok jelentkezni! ^^

      Törlés